Mi hiszünk abban, hogy a szabad játék hatékony módszer, mivel ebben a közegben érzi biztonságban magát a gyermek.

Úgy tűnik, hogy a gyerekek „csak játszanak”, de többről van szó. A biztonságot nyújtó természetes közege – a játék. Segítségével bátrabban próbálják ki az új dolgokat, fejlődnek készségeik, megtanulnak „együtt dolgozni”, megosztani, segítséget kérni, kapcsolatokat kiépíteni.

Pedagógusaink olyan egyéni vagy csoportos játékhelyzeteket teremtenek, ahol a gyerek fontosnak érzi magát, figyelnek rá, ezáltal ő is megtanul figyelni másokra. Segítenek abban, hogy megismerjék és kifejezzék érzelmeiket, fejlesszék probléma megoldó képességüket. A játékon keresztül fejlesztik az alapvető tanulási készségeket, mint a koncentráció, a kitartás, a kreativitás és a kíváncsiság.

Programunk projekt módszere épül,olyan témákat feldolgozva, ami valóban érdekli a gyerekeket és egyben beindítja a fantáziájukat. EGYSZERRE CSAPAT – ÉS EGYÉNI MUNKA, MERT MINDENKI A SAJÁT ÉRDEKLŐDÉSE, KÉPESSÉGE SZERINT VESZ RÉSZT BENNE.

Pedagógusaink, ötvözve a szakmai tudást a megfigyeléssel, folyamatosan fejlesztik a programot figyelembe véve az erősségeket, a képességeket és az érdeklődést. Minden tevékenységünk és programunk az óvodába járó családok kulturális sokszínűségét igyekszik bemutatni. Meghívunk pozitív példaképeket és előadókat, valamint érdekes, a projekteket megsegítő helyekre kirándulunk.

  • figyelembe kell venni a gyerekek fejlődési szükségleteit és érdeklődését
  • egyszerre csapatmunka és egyéni, mert mindenki a saját érdeklődése, képessége szerint vesz részt benne
  • differenciál – figyelembe véve a gyerek érettségi fokát

Élményszerű pedagógiát adunk a gyerekeknek, amelyben nagyon fontos ,hogy a gyermek és a pedagógus egyaránt jól érezze magát, áthassa az egész napjukat.

  • Személyes tapasztalaton kell alapulnia. Nem konkrét válaszokat adunk a kérdésekre, hanem hagyjuk, hogy a gyerekek jöjjenek rá és fedezzék fel a körülöttük levő világot.
  • Saját szemükkel lássanak és ne a mi látásmódunkat akarjuk átadni nekik.
  • Fontos, hogy a projekt téma hassa át a minden napokat „Gyerek, felnőtt legyen a hatása alatt!”
  • Az angol tudásuk játékosan, természetes nyelvi közegben fejlődik.
  • Befolyásolja nevelőmunkánk során alkalmazott módszereinket az a körülmény, hogy sajátos nevelési igényű gyermekeket együtt nevelünk többségi társaikkal (csoportonként 1 -2 gyermeket integrálunk) az óvodapedagógusok, szakemberek, szülők szoros együttműködésével.
  • Elősegítjük a gyermekek előítéletektől mentes, nyitott, társaikat, a másságot elfogadó és toleráló attitűdjének kifejlődését, az empátia és az altruista magatartásformák kibontakozását.

Magyar-Angol programunk

projekt módszere épül,olyan témákat feldolgozva, ami valóban érdekli a gyerekeket és egyben beindítja a fantáziájukat. EGYSZERRE CSAPAT – ÉS EGYÉNI MUNKA, MERT MINDENKI A SAJÁT ÉRDEKLŐDÉSE, KÉPESSÉGE SZERINT VESZ RÉSZT BENNE.

Pedagógusaink, ötvözve a szakmai tudást a megfigyeléssel, folyamatosan fejlesztik a programot figyelembe véve az erősségeket, a képességeket és az érdeklődést. Minden tevékenységünk és programunk az óvodába járó családok kulturális sokszínűségét igyekszik bemutatni. Meghívunk pozitív példaképeket és előadókat, valamint érdekes, a projekteket megsegítő helyekre kirándulunk.

  • figyelembe kell venni a gyerekek fejlődési szükségleteit és érdeklődését
  • egyszerre csapatmunka és egyéni, mert mindenki a saját érdeklődése, képessége szerint vesz részt benne.
  • differenciál – figyelembe véve a gyerek érettségi fokát,

Élményszerű pedagógiát adunk a gyerekeknek, amelyben nagyon fontos ,hogy a gyermek és a pedagógus egyaránt jól érezze magát, áthassa az egész napjukat.

  • Személyes tapasztalaton kell alapulnia. Nem konkrét válaszokat adunk a kérdésekre, hanem hagyjuk, hogy a gyerekek jöjjenek rá és fedezzék fel a körülöttük lévő világot.
  • Saját szemükkel lássanak és ne a mi látásmódunkat akarjuk átadni nekik. 
  • Fontos, hogy a projekt téma hassa át a mindennapokat „Gyerek, felnőtt legyen a hatása alatt!”
  • Az angol tudásuk játékosan, természetes nyelvi közegben fejlődik
  • Befolyásolja nevelőmunkánk során alkalmazott módszereinket az a körülmény, hogy sajátos nevelési igényű gyermekeket együtt nevelünk többségi társaikkal (csoportonként 1 -2 gyermeket integrálunk) az óvodapedagógusok, szakemberek, szülők szoros együttműködésével.
  • Elősegítjük a gyermekek előítéletektől mentes, nyitott, társaikat, a másságot elfogadó és toleráló attitűdjének kifejlődését, az empátia és az altruista magatartásformák kibontakozását.

Felkészülés az iskolára

Az élménypedagógia elvei alapján vidám gyermekévet varázsolunk projektjeink megvalósítása során

Várjuk azokat a gyerekeket (más óvodából is)

  • akik tanköteles korú gyerekek
  • betöltötték 6. életévüket, de javasolják még  az 1 évet 
  • akiknek a Pedagógiai Szakszolgálat még 1 évet javasol
  • akiknek előnyére válik saját kortársaikkal történő iskolai felkészülés
  • akik valamilyen területen kiemelkedők

Hagyomànyos és korszerű technikàkat alkalmazó módszerekkel segítjük a gyermekeket:

  • játék mellett játékosan „tanulni”
  • egyéni ütemben szerezni hasznos ismereteket,
  • kooperatív technikák gyakorlása
  • behozni a lemaradàst, vagy ellenkezőleg kibontani a különleges képességeket,
  • kezelni a konfliktusokat (fontos, hogy ki tudjon àllni magàért, de ne nyomjon el màsokat),
  • ügyesedni az Alapozó Mozgàsteràpia alkalmazàsával, 
  • fejlődni az angol nyelv ismeretében, angolul beszélő pedagógus segítségével,
  • felkészülni az iskolai életre érzelmileg és szociàlisan is.